dimecres, 15 de juny del 2016

CAS PERSONAL

 EXPOSICIÓ DEL MEU PROPI PROCÉS D'APRENENTATGE EN FORMA DE CAS
Aprenentatge que es pretén
Durant aquest semestre i gràcies a l’assignatura de” Noves Tecnologies de la Informació i la Comunicació en educació” he tingut l’oportunitat de créixer en els meus coneixements i de perdre la por en relació a aquest àmbit.
Ha suposat un repte però amb constància i interès es pot aconseguir qualsevol objectiu. Després d’ haver realitzat totes les activitats, puc dir que he realitzat un aprenentatge significatiu: he partit d’ uns coneixements previs, he adquirit nous coneixements que finalment he aplicat per consolidar allò après, com per exemple, en el projecte final en el qual les eines tecnològiques ens feien de mediadores i facilitadores del procés d’ensenyança- aprenentatge.
Índex
                Contingut
Observacions
Context General
Experiència com a estudiant
Mestra d’educació Infantil. Actualment estudiant de psicopedagogia i d’anglès a l’EOI.

Experiència en ensenyament
 12 anys

Experiència / Nivell d’expertesa en l’ús de TIC
Nivell d’usuària

---
Centre d’estudis
UOC

Localització del centre
Diferents seus

Connexió
Internet.
---
Localització dels recursos tecnològics
A casa i a l’escola
---
Situació sòcio - econòmica de l’alumna

Nivell Mig
---
Context de la història o cas
Nivell de l’alumna
Diplomada en magisteri d’educació Infantil.
---
Àrea / unitat
Noves Tecnologies de la Informació i la Comunicació en Educació.
---
Fites en la història
Activitats planificades a la unitat
- Avaluació Inicial(coneixements previs).
- Creació del Blog
- Debat CTS.
- Informe de Síntesi. Canvi conceptual.
- Creació de mapes conceptuals. Cmaptools
- Projecte TIC i aprenentatge significatiu.
- Cas personal i del projecte en forma de model d’experiències.
- Autoavaluació i avaluació d’un company.
---
Nivell d’aprenentatge esperat
(Objectius pla docent)
- Delimitar les diferents formes de conceptualitzar la Tecnologia Educativa, discriminant els seus límits i marcs d'actuació.

- Valorar la importància dels factors socioculturals i comunicatius en les situacions d'aprenentatge.

- Dissenyar situacions d'aprenentatge mediades per eines tecnològiques, que potenciïn l'aprenentatge significatiu i el canvi conceptual.

- Desenvolupar una actitud positiva però realista davant de l'aplicació de les TIC a les situacions d'ensenyament i aprenentatge.
---
Tipus d’activitat
Diferents activitats pràctiques que ajuden a reflexionar i aprofundir en els continguts treballats en els diferents materials i mòduls de l’assignatura.
---
Activitats de la història o cas
Tecnologies utilitzades
Ordinador i portatil.
 Programes Excel, Word, Cmaptools.
Aula virtual de la UOC

Raó per la qual la fa servir
Elaborar diferents tasques encomanades.
---.
Naturalesa de las activitats (tasques cognitives a realitzar)
Analitzar el paper de les TIC en els processos d’ensenyança- aprenentatge i la seva inclusió escolar.
---
Dificultats trobades
Aquesta assignatura requereix molt temps de dedicació i constància.
---
Ajuda / col·laboració emprada
El consultor, els companys i el material de l’assignatura.
---
Rol del professor
Mediador, orientador i dinamitzador.
---
Rol de l’estudiant
Actiu, responsable i constant durant l’aprenentatge.
---
Resultats
Observacions
He realitzat les activitats requerides
---
Avaluació de l’aprenentatge
Avaluació continuada i final per part del consultor de les diferents PACs.
Autoavaluació de cada treballi avaluació d’un company a través del blog.
---
Lliçó apresa per l’estudiant
La Tecnologia ajuda a construir  coneixement,  a accedir a la informació i  comparar creences, perspectives i arguments amb els altres i dels altres com hem fet durant el transcurs de l’assignatura.
---



Història complerta

Entrevistador: Què t’ha aportat l’assignatura de “Noves tecnologies de la informació i la comunicació a l’educació”.

Estudiant: Moltes experiències i treball molt intens durant aquest semestre a part de tots els nous coneixements, és clar. No m’esperava que fos tan interessant.

Entrevistador: No sé per què però percebo cert respecte sobre el tema tecnològic?

Estudiant: Sí, per aixó he deixat aquesta assignatura entre les últimes que em queden per cursar. Durant els meus estudis no vam aprofundir gaire en la part tecnològica i sempre m’he sentit amb certes mancances sobre l’ús de les TIC.

Entrevistador: Has vist satisfetes les teves expectatives?

Estudiant: Sí, he aprés a valorar més la funció de les TIC com a potenciadora dels processos d’ensenyança- aprenentatge i com un mitjà per aconseguir aprenentatges més significatius per l’alumnat.

Entrevistador: En quina de les PACs creus que has aprofundit més en els coneixements?

Estudiant: Sense dubte amb el projecte TIC. Veure com la meva alumna venia il·lusionada cada dia i que resultaven un èxit totes les activitats va ser molt gratificant. A més és on he pogut demostrar els coneixements apresos al llarg del semestre.
Entrevistador: Creus que l’assignatura t’ha aportat un altre punt de vista com a psicopedagoga?

Estudiant: Sí, m’ ha ajudat a   adonar-me de que no només a través de l’ explicació o la part més instructiva de l’ educació els alumnes o d’ altres persones aprenen, sinó que a vegades a través d’ un bon recurs multimèdia ens pot ajudar molt més i poden aconseguir que els alumnes o altres persones siguin més autònomes i es facin responsables del seu aprenentatge i creixement personal.

Entrevistador: Quin ha sigut el paper del professor?

Estudiant: De guia, pautant el camí però deixant-nos buscar sols la sol·lució als problemes.

Entrevistador: Creus que el programa Cmaptools et pot resultar útil en la teva tasca diària?

Estudiant: I tant! A l’hora de realitzar qualsevol projecte amb els meus alumnes o per sintetitzar informació. En quan pugui l’utilitzaré a l’aula.

Entrevistador: Com s’ha dut a terme l’avaluació?

 Estudiant: Al final de cada treball ens hem autoavaluat i al final de l’assignatura avaluarem a un company a partir de l’anàlisi de seu blog. A part el consultor realitzarà una avaluació sumativa de l’avaluació contínua.

Entrevistador: Molt bé. Moltes gràcies per dedicar-me una part del teu temps.

Estudiant: Gràcies a tú.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada