Projecte TIC i Aprenentatge
Significatiu
La Montse viatja al Perú
|
||
Aquest
projecte consisteix en dissenyar i dur a la pràctica una activitat
d’ensenyament- aprenentatge significatiu a través de la utilització de les
TIC amb una alumna de 1r de primària amb actituds disruptives.
Sent
gran interès per conèixer diferents aspectes de Perú ja que, en quant acabi
el curs, anirà a veure a la seva família que hi viu allà. Hem valorat, la
seva tutora i jo, que seria positiu per l’alumna tractar el medi a partir d’un tema interessant i significatiu per
ella.
|
||
|
||
Índex
|
Contingut
|
Observacions
|
Context General
|
||
Experiència en ensenyament
|
12 anys
|
10 anys mestra
Infantil
2 anys TEI
|
Experiència / Nivell d’expertesa en l’ús de TIC
|
Les faig servir a casa i a
l’escola
|
---
|
Tipus d’escola
|
Primària
|
|
Localització del centre
|
Barcelona
|
---
|
Connexió
|
Internet. Alta velocitat
|
---
|
Localització dels recursos tecnològics
|
Aula d’informàtica i classe.
|
---
|
Situació sòcio - econòmica dels alumnes
|
Nivell mig
|
---
|
Context de la història o cas
|
||
Nivell de l’alumna
|
Primer ( 7 anys)
|
---
|
Àrea / unitat
|
Coneixement del Medi
|
|
Fites en la història
|
||
Activitats planificades a la sessió o unitat
|
-Explicació
a l’alumne de com ha de fer servir l’ordinador, com s’accedeix a Internet i com funciona el Google -Cerca d’informació
en text i imatge sobre el centre d’interès.
-Escrivim un correu a la seva família de Perú on els convidem a visitar el boc de l’escola.
-Buscarem
un mapa mundi i amb la PDI localitzarem Perú.
-Preparació
d’un document que ens servirà per exposar als companys.
-Presentació
del document en la PDI.
-Descarregar les fotos del treball realitzat i posar-les al bloc utilitzant el programa Picassa. |
---
|
Nivell d’aprenentatge esperat
|
Aconseguir que l’alumna estigui engrescada en el
coneixement del Medi i sigui capaç de moure’s a partir de les Noves
tecnologies per aconseguir informació.
|
---
|
Tipus d’activitat
|
Ús de les TIC en la recerca d’informació sobre Perú i
exposició del projecte.
|
---
|
Activitats de la història o cas
|
||
Tecnologies utilitzades
|
Ordinador
amb sistema operatiu Windows, connexió a Internet enviar e-mail, així com
elaboració del bloc de la nostra escola amb el programa Picassa. Càmera i PDI
fer la presentació a l’aula.
|
|
Raó per la qual la fa servir
|
-Recerca d’informació.
-Exposició davant dels companys.
-Comunicació amb la família.
-Elaboració del blog.
|
---
|
Naturalesa de las activitats (tasques cognitives a
realitzar)
|
- Entendre el funcionament de les TIC.
- Conèixer algunes
característiques de Perú.
- Desenvolupar estratègies de regulació i
autoregulació, per aprendre a millorar i saber comunicar el que ha après
|
|
Dificultats trobades
|
Dificultats pròpies de l’edat
per utilitzar l’ordinador. Manca de concentració en certs moments.
|
---
|
Ajuda / col·laboració emprada
|
Col·laboració de la família.
Ajuda i suport de la tutora.
|
---
|
Rol del professor
|
Proporcionar les estratègies a l’alumna,solucionar
dubtes, ajudar durant tot el procés, guiar...
|
---
|
Rol de l’estudiant
|
Explorador, analitzador,fer descobertes i trobar
relacions.
|
---
|
Resultats
|
||
Observacions
|
Ha seguit les diferents sessions de manera engrescadora
i bastant autònoma(tenint en compte l’edat)
|
|
Avaluació de l’aprenentatge
|
Basada sobretot amb l’ observació i la
verbalització (autoavaluació) al final de cada sessió del què havia après,
com ho havia fet i de les dificultats que havia trobat.
|
|
Lliçó apresa pel professor
|
Les tecnologies faciliten i engresquen l’aprenentatge
als nostres alumnes. Hem de partir dels seus interessos per arribar a un
aprenentatge significatiu.
|
|
dimarts, 14 de juny del 2016
PROJECTE TIC EN FORMA DE CAS
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada